Apie daržoves ir vaisius

Kodėl verta pirkti šaldytus vaisius ir daržoves
arba
kas geriau – šaldyti ar švieži?
 
Šaltinis:
Didžiosios Britanijos šaldyto maisto federacija
 

Šaldymas suteikia galimybę visus metus valgyti daržoves ir vaisius, nuskintus tada, kai jie buvo prinokę ir pačios geriausios kokybės. Tai natūralus būdas ilgą laiką išlaikyti sodo ir daržo gėrybes nenaudojant konservantų, leidžiantis įvairiais vaisiais ar daržovėmis mėgautis ištisus metus.

 

Sveikata ir šaldytos produkcijos maistingumas

 
Mokslininkai įrodė, kad vaisių ir daržovių maistinė vertė pradeda mažėti iš karto po derliaus nuėmimo. Vaisių ir daržovių užšaldymas praėjus vos kelioms valandoms po derliaus nuėmimo apsaugo juos nuo gedimo.
 
Šviežia – tai nebūtinai geriausia. Tyrimai rodo, kad šaldytose daržovėse išlieka daugiau natūralaus vitamino C nei šviežiose, kurios kelias dienas keliauja iš ūkio iki parduotuvės, kol galiausiai pasiekia mūsų stalą. Sušaldytos tada, kai yra geriausiai prinokusios, šaldytos daržovės yra kokybiška žaliava sveikam maistui paruošti. Daržovėse yra ne tik tokių svarbių medžiagų, kaip vitaminas C ir folatai, bet ir antioksidatorių bei mineralinių medžiagų, pavyzdžiui, magnio ir kalio, padedančių mums išlikti sveikiems. Vaisiuose ir daržovėse gausu skaidulinių medžiagų ir mažai druskos, todėl jos greitai užpildo skrandį, tačiau, lyginant su kitu maistu, turi mažai kalorijų. Nesibaimindami galite iki soties valgyti įvairiausių spalvų, skonių ir tekstūrų daržoves.

Šaldytuose brokoliuose, ankštinėse pupelėse, špinatuose, žirneliuose ir avietėse yra daugiau vitamino C negu trijų dienų šviežumo vaisiuose ir daržovėse, kurie praranda dalį savo maistinės vertės transportavimo ir sandėliavimo metu.
 
 
Favell tyrimas yra vienas iš išsamiausių tyrimų šioje srityje. Jis akivaizdžiai parodė, kad šaldytų daržovių maistinė vertė yra tokia pat, o kartais ir didesnė, negu šviežių daržovių. Jis palygino vitamino C kiekį šviežiuose žirneliuose, ankštinėse pupelėse, morkose ir špinatuose ir tokiose pat daržovėse, kurios buvo nuimtos, paruoštos, apvirtos ir greitai užšaldytos įprastinėmis komercinėmis sąlygomis.
 
Nustatyta, kad visos šviežios daržovės, išskyrus morkas, kambario temperatūroje (20 ºC) greitai prarado vitaminą C, o špinatai ir ankštinės pupelės vitamino C neteko net vėsioje aplinkoje (4 ºC).
 
Šaldytuose špinatuose vitamino C buvo daugiau nei šviežiuose, kurie daugiau nei parą buvo laikyti kambario temperatūroje. Šaldytuose špinatuose vitamino C buvo daugiau net lyginant su tais, kurie ilgiau nei dvi paras buvo laikomi vėsiai.
 
Šaldytose ankštinėse pupelėse vitamino C buvo daugiau neišviežiose, daugiau kaip vieną parą laikytose kambario temperatūroje bei vėsioje aplinkoje
 
Šaldytuose žirneliuose rasta daugiau vitamino C negu šviežiuose, kurie buvo laikomi kambario temperatūroje tris paras. Šaldytuose žirneliuose buvo tiek pat vitamino C, kaip ir šviežiuose, laikytuose vėsiai 14 parų.
 
Šaldytose morkose buvo daugiau vitamino C, negu šviežiose morkose, laikytose tiek kambario temperatūroje, tiek vėsiai.